Carl Timmermans is in 1983 als wis- en scheikundeleraar verbonden aan de Stichtse Vrije School in Zeist. Het valt hem op dat bij het schoonmaken van het gebouw nogal wat schadelijke producten worden gebruikt. Vanuit zijn idealistische gedrevenheid en visie over een schonere wereld denkt hij: “Dat moet beter”.
Carl ontwikkelt eigenhandig een lijn vooruitstrevende, duurzame schoonmaakproducten en start Augias Schoonmakers. Het doel? Een perfecte schoonmaakdienst leveren en zo langdurige relaties aangaan met klanten, medewerkers, én het milieu. Het huidige klantenbestand van Augias Schoonmakers reflecteert deze filosofie en bestaat nog altijd grotendeels uit relaties met een sterk ontwikkeld maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel.
Zoon Maurits is later ingestroomd in de familieonderneming, na werkzaam te zijn geweest in de bancaire sector en de energiehandel. Zijn daar opgedane ervaring met bijvoorbeeld verkoopmodellen gebruikt hij om elke relatie een perfecte service tegen een strakke prijs aan te bieden. Of, zoals hij het zelf zegt:
“Een betere kwaliteit hoeft niet altijd tot een prijsverhoging te leiden”.
Zowel vader als zoon staan met beide benen in het bedrijf en kennen hun relaties door en door. Met nieuwe klanten gaan zij het gesprek aan om zo tot een service op maat te kunnen komen en een nieuwe langdurige relatie te creëren. Daarnaast zijn zij constant op zoek naar nieuwe methoden om duurzaamheid en resultaat te verenigen en te verbeteren. Inmiddels verzorgen zij schoonmaakpakketten op maat voor relaties in het onderwijs, de zorg, het vastgoed, laboratoria, en vele andere sectoren.
Augias Schoonmakers gaat te allen tijde voor een vlekkeloze service aan klanten én medewerkers. De wensen van de klant zijn altijd het vertrekpunt van waaruit samen met de klant een service op maat wordt ontwikkeld. Carl en Maurits, maar ook de mensen in de backoffice en onze teamleiders, weten wat er speelt in het veld en kennen alle locaties. Zo wordt snel ingespeeld op nieuwe situaties en worden nieuwe uitdagingen via korte lijnen opgelost. Klanten hebben direct contact via 06 nummers en persoonlijke emailadressen. Elke relatie heeft een vaste, direct aanspreekbare beheerder. In geval van een klacht komen wij altijd meteen langs om deze op te lossen. We gaan voor niks minder dan 100% tevredenheid en meten deze dan ook twee maal per jaar in een enquête.