Cargowatch is voortgekomen uit de vraag naar meer inzicht en besparingen in het verzenden van pakketten, pallets en stukgoed. Enerzijds procesmatig met kennis en ervaring van de nationale en internationale logistieke wereld, anderzijds met een brede inkoopachtergrond, acterend als uw inkoop collega.
Verzendanalyse
Middels een verzendanalyse wordt het verzendprofiel van de klant in kaart gebracht. Hierin worden de huidige wijze van werken, de performance van de leverancier en de huidige tarieven getoetst. Met behulp van de uitkomsten van deze analyse adviseert Cargowatch hoe het verzendproces geoptimaliseerd kan worden en welke vervoerders en servicekaders daar het best bijpassen.
Cargowatchshipper
Om het verzendproces niet alleen te optimaliseren, maar ook te borgen voor de toekomst, stelt Cargowatch het verzendplatform Cargowatchshipper aan haar klanten ter beschikking. Hierin worden het verzendklaarmaken, customer services, performance management en het facturatieproces geborgd.
Besparingen
Door raamcontracten af te sluiten met kwalitatieve A-vervoerders, realiseert Cargowatch besparingen voor haar klanten. Daarnaast zorgt het proces van slimme allocatie van een zending aan een raamcontract voor additionele besparingen.
Inkoop
Naast de inkoop van raamcontracten koopt Cargowatch ook maatwerk vervoer in specifiek voor klanten. Naast pakketvervoer betreft dit ook zaken als wegtransport, luchtvracht en zeevracht.
Advies
Cargowatch wordt regelmatig gevraagd met haar klant mee te kijken naar de inrichting van transportstromen met als doelstelling om het proces slimmer en beter in te richten, met besparingen of verbeterde kwaliteit als gevolg.
Ontzorging
Customer Services activiteiten ontzorgen de klant in geval van exceptie- en performance management. De monitoring van zendingen en het verhelpen van oponthoud valt hieronder.